Diesel grundades 1978 i Italien av Renzo Rosso. Med sin unika och utåtriktade design av jeans och streetwear har Diesel profilerat sig som ett innovativt varumärke där märkets DNA präglas av parollen "For Successful Living". Detta har resulterat i en stor framgång världen över och idag har varumärket över 400 butiker och cirka 5 000 återförsäljare.
– Det är glädjande att Diesel väljer Bibliotekstan för sin nya konceptbutik på den svenska marknaden. Diesel kompletterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats", säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Etableringen av Diesel bidrar till att fortsatt utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.