Boultbee har delat ut 684 miljoner kronor till sina ägare. Detta samtidigt som bolaget dras med stora ekonomiska problem.
– Man har med största sannolikhet brutit mot aktiebolagslagen och dess försiktighetsprincip, säger Erik Nerep, professor i aktiebolagsrätt vid Handelshögskolan i Stockholm till Svenska Dagbladet.
På Boultbee säger man, enligt Svenska Dagbladet, att utdelningarna varit lägliga efterson kronan är så stark.
