Saken handlar om att Sven-Olof Johansson tre veckor för sent ska han anmält att han köpt en halv miljon konvertibler i Linkmed för 15 miljoner kronor.
I Dagens Industri rasar han nu mot beslutet:
– Det här var ju inget som påverkar marknaden överhuvudtaget. Fastpartner och Linkmed har ju informerat om affären som de ska. Att jag sedan som privatperson tvingas böta med 350 000 kronor för en anmälan som kom in 22 dagar för sent är ju helt orimligt, säger Sven-Olof Johansson till DI.
Han säger också att han har för avsikt att överklaga.
– Det här har ju ingen betydelse för aktiemarknaden. Jag tänker överklaga detta. En böter efter skatt på 350 000 kronor signalerar ett brott som allmänheten uppfattar som större. Det är det värsta, säger han till DI.
