Det medarbetarägda teknikkonsultföretaget Bjerking fortsätter att stärka sin kompetens inom projekt- och byggledning och rekryterar nu Linn-Marie Nordh till rollen som gruppchef för Hus i Stockholm.
Linn-Marie Nordh kommer senast från Pembroke där hon under nio år arbetat som fastighetsutvecklare. Hon har dessutom en bakgrund som projektchef på Skanska. Hon tar med sig omfattande erfarenhet av komplexa detaljplaneprocesser, stadsutveckling, ledarskap i stora projekt och samordning av många olika kund- och intressentgrupper.
– Vi är mycket glada att välkomna Linn-Marie till Bjerking. Hennes breda erfarenhet och förmåga att leda i komplexa sammanhang kommer att vara en stor tillgång för både teamet och våra kunder, säger Per-Erik Wikström, enhetschef projekt- och byggledning.
Som gruppchef får Linn-Marie Nordh ansvar för gruppen Hus i Stockholm, som idag består av sju medarbetare.
– Jag ser fram emot att kroka arm med en etablerad organisation och bidra med mina kunskaper inom fastighetsutveckling, och att arbeta med både strategisk och operativ projektledning tillsammans med mina nya kollegor på Bjerking, säger Linn-Marie Nordh.
Linn-Marie Nordh tillträder sin nya roll på Bjerking den 13 april.
