Berglund tar nytt tungt styrelseuppdrag

Berglund tar nytt tungt styrelseuppdrag
Ingalill Berglund. Bild: Atrium Ljungberg

Atrium Ljungbergs tidigare vd Ingalill Berglund tar plats i styrelsen för Bonnier Fastigheter.

Ingalill Berglund ersätter Per Uhlén, tidigare vd på Diligentia, som avböjt omval.

Bonnier Fastigheters styrelse består nu av, förutom Ingalill Berglund, Carl-Johan Bonnier, Pontus Bonnier, Jens Engwall, Lennart Sten och ordförande Erik Haegerstrand.

År 2001 rekryterades Ingalill Berglund till LjungbergGruppen, som 2007 gick ihop med Atrium och då blev ett av Sveriges största fastighetsbolag. 2011 utsågs hon till årets kvinnliga förebild i branschen och samma år utsågs hon efter tio år som bolagets finanschef till vd för Atrium Ljungberg där hon blev kvar till 2016.

Ingalill Berglund har även styrelseuppdrag i bland annat Kungsleden, Scandic Hotel och Axfast. Ingalill Berglund tillträder Bonnier Fastigheters styrelse i oktober.

– Vi tackar Per Uhlén för en fin insats i styrelsen och välkomnar Ingalill Berglund. Ingalill har lång erfarenhet från fastighetsbranschen, både i roller som CFO och som VD och är nu aktiv som styrelseledamot i flera bolag. Ingalill kommer att bidra med värdefull kompetens och ytterligare förstärka styrelsen, säger Erik Haegerstrand.

Läs också