Båstad kommun säljer mark olagligt

– En kommun som säljer mark, fastigheter eller byggnader måste följa vissa regler. Annars ska försäljningen anmälas till EU-kommissionen. Det har Båstads kommun inte gjort och därför är försäljningen olaglig, säger Micha Velasco, företagarombudsman vid Den Nya Välfärden.

– Det hade varit så lätt för kommunen att göra ett anbudsförfarande. Då hade man dessutom varit säker på att få ut marknadspris, påpekar Micha Velasco.

Läs också