Hyresgästföreningens ordförande Barbro Engman lämnar sitt uppdrag två år i förtid.
Efter 14 år på posten väljer Barbro Engman, 65, att lämna sin post som förbundsordförande för Hyresgästföreningen.
– Det här är ett eget beslut jag fattat själv, både av omsorg till organisationen och till mig själv. Anledningen till att jag berättar det nu är att valberedningen i god tid vill ha in namnförslag på efterträdare, säger Barbro Engman till tidningen Hem&Hyra.
