Barbro Engman lämnar Hyresgästföreningen

Barbro Engman lämnar Hyresgästföreningen
Barbro Engman. Bild: Hyresgästföreningen

Hyresgästföreningens ordförande Barbro Engman lämnar sitt uppdrag två år i förtid.

Efter 14 år på posten väljer Barbro Engman, 65, att lämna sin post som förbundsordförande för Hyresgästföreningen.

– Det här är ett eget beslut jag fattat själv, både av omsorg till organisationen och till mig själv. Anledningen till att jag berättar det nu är att valberedningen i god tid vill ha in namnförslag på efterträdare, säger Barbro Engman till tidningen Hem&Hyra.

Läs också