Vanligtvis är Avy en boendetjänst som låter fastighetsförvaltare arbeta mer effektivt och boende få större inflytande och möjligheter i sin vardag. Nu har tjänsten anpassats temporärt för att hantera kris, öka tryggheten och stärka solidariteten i Sveriges flerbostadshus.
I dag står vi inför en okänd utmaning i och med Coronaviruset och den självisolering som följer. Här kan digitala tjänster spela en avgörande roll för att fånga upp och stärka trygghetsparametrar från fastighetsbolagets sida samtidigt som man ger verktyg till den solidaritet som växer fram över hela vårt land mellan grannar och närboende, menar Avy.
– Ett scenario där miljontals svenskar självisolerar sig kräver att vi alla tänker större och vågar dela med oss. Tillsammans med fastighetsägarna kan vi ge människor en utökad trygghet och starkare verktyg att hjälpas åt. Därför har vi byggt om Avy och därför gör vi den kostnadsfri att använda, säger Mikaela Svefors, medgrundare och kommersiellt ansvarig, Avy.
Nu hör Avy aktivt av sig till fastighetsbolag men främst i de områden som drabbats värst av Covid-19. Eftersom många fastighetsbolag redan kämpar internt med situationen ställer Avy även personal till förfogande som kan hjälpa till med att lägga upp information och bistå i kommunikationsarbetet.
Avy erbjuder nu:
• Hjälp- och volontärknapp – vilka grannar vill hjälpa till och vilka behöver hjälp?
• Tjänster för socialt engagemang, nödvändigt vid isolering; Hjälp att handla, digital läxhjälp,
• Anståndsprocess – digital hantering av inkommande frågor i de fall hyresgäster eventuellt får svårt att betala hyran
• Direkt kommunikationskanal för löpande information och krishantering till boende
• Tränad personal hos Avy tillgängliga för att lägga upp information, stötta fastighetsägare och förvaltare med digitala erfarenheter samt hantering av verktyg
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.