Arnhults bolag M2 fyller på i Logistea

Arnhults bolag M2 fyller på i Logistea
Rutger Arnhult, vd för Castellum. Bild: Castellum

Corem-vd:n Rutger Arnhults bolag M2 Asset Management har köpt aktier i Logistea för drygt 2,4 miljoner kronor, det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Rutger Arnhults bolag M2 Asset Management har den 29 augusti köpt 195 485 A-aktier i Logistea. Aktierna köptes till en kurs på 8,02 kronor per aktie, en affär på 1,6 miljoner kronor. M2 har även den 28 och 30 augusti köpt 111 908 B-aktier i Logistea. Aktierna köptes till en genomsnittskurs på 7,54 kronor per aktie, en affär på 843 000 kronor, det det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Rutger Arnhult är sedan tidigare tredje största ägare i Logistea med 8,63 procent av kapitalet och 7,42 procent av rösterna. Samma datum som aktieköpet köpte han även via M2 195 485 teckningsrätter i Logistea till en kurs på 48 öre vardera, en affär på 93 800 kronor.

Logistea har en pågående företrädesemission på 436 miljoner kronor där teckningskursen är 6,25 kronor per aktie.

Störst ägare i Logistea är Slättö med 19,27 procent av kapitalet och näst störst är Nordika med 13,20 procent.

Läs också