Det kommunala bostadsbolaget Årehus sålde förra året 400 av bolagets allmännyttiga hyreslägenheter till Akelius, för 180 miljoner kronor, skriver Östersunds-Posten (ÖP).
Lena Kagart Andersson (fp), styrelseordförande i Årehus, förbereder nu för utförsäljning av kommunens förskolor, äldreboenden, skolor och vårdinrättningar.
– Jag ser inte den politiska vitsen i att förvalta lokaler, säger hon till ÖP.
