Amir Chizari lämnar Riksbyggen

Amir Chizari lämnar Riksbyggen
Amir Chizari.

Efter 14 år på Riksbyggen lämnar CDO:n Amir Chizari bolaget för en egen satsning.

Riksbyggens Chief Digital Officer Amir Chizari lämnar bolaget efter 14. Han tog rollen som CDO 2019 och var innan dess både Head of Operations och CIO på Riksbyggen.

När han nu lämnar bolaget är det för att etablera två egna bolag med olika fokus.
”Nu bläddrar jag till nästa kapitel i min karriär där jag kommer etablera två bolag med mål att på strategisk/taktisk nivå ska hjälpa bygg- och fastighetsbranschen med att komma igång med sin digitala transformation samt tillhandahålla utvecklare från Dubai och Sverige med fokus på utveckling och förvaltning av digitala tjänster,” skriver Amir Chizari själv om framtiden på Linkedin.

Läs också