500 nya lägenheter byggs i Östersund

Redan nu pågår bygget av 64 nya bostäder i stadsdel i Östersund. Dessa ska byggas på redan befintliga fastigheter och vara inflyttningsklara i februari 2010.
– Det är bostadsbrist men det är samtidigt tufft att bygga hyresrätter och få ekonomin att gå ihop. Därför vill vi satsa på attraktiva lägen som här i Marielund, säger Bengt Rådman, vd på Östersundsbostäder, till Länstidningen Östersund.

Totalt ska man bygga 500 bostäder inom fem år, bland annat ett 15-våningshus.

Läs också