25 får lämna Tengboms Stockholmskontor

Tengbom ser en tuff konjunktur framför sig och varslade i fredags 25 heltidsanställda på Stockholmskontoret.

– Vi ser inga tecken på att det kommer vända under 2020, säger Mark Humphreys, kontorschef på Tengbom till tidningen Arkitekten.

De 25 anställda på Tengbom fick beskedet vid ett stormöte under torsdagseftermiddagen.
– Även om alla förstår läget, att det är tufft nu, är det en viss chock. En del processar det lite i taget, men andra blir väldigt ledsna. Nu försöker vi stödja dem i det här, säger Mark Humphreys, kontorschef vid Tengbom, till Arkitekten.

Tengbom har, före varslet, cirka 600 medarbetare på elva kontor i Sverige och Finland.

Läs också