Sarab Entreprenad rekryterar ny vd

Publicerad den 8 Maj 2017 10:20

Pressrelease Premium Hasan Vrazalica efterträder Henrik Calvàlle som vd för byggföretaget Sarab Entreprenad.

Henrik Calválle var med och grundade bolaget 2009 och har varit vd sedan start. Han kommer i sin nya roll att fokusera på stora och komplexa byggprojekt samt personal och affärsutveckling inom bolaget. Sarab Entreprenad ska vara det självklara alternativet till de medelstora bolagen på Stockholmsmarknaden inom ny och ombyggnadsprojekt.

Sarab Entreprenad har väldigt goda förutsättningar att fortsätta utvecklas som bolag och därmed nå ytterligare framgångar. Det känns väldigt spännande och hedrande att ta steget in till bolaget för att bygga vidare på den fina kvalité och grund som företaget arbetat upp under åren, möjligheterna är många. Säger Hasan Vrazalica.

Vi är mycket glada över att Hasan Vrazalica blir vår nya vd och vi tackar Henrik Calválle för ett väl utfört arbete under den tid han varit vd. Vi ser nu fram mot nya utmaningar för Sarab Entreprenadger Johan Selenius Rosengren (styrelseordförande).

Hasan Vrazalica tillträder som vd den 2 maj.