HSB Södertörn vinner stor upphandling

Publicerad den 10 Maj 2017 14:30

Pressrelease Premium HSB Södertörn har vunnit upphandlingen av totalförvaltningen av 709 nyproducerade bostadsrätter på Albyberget i Botkyrka kommun. Byggföretaget Titania uppför 14 bostadshus i tre föreningar med totalt 709 lägenheter och HSB Södertörn har fått förtroendet att leverera förvaltningstjänster till föreningarna.

– Det ska bli oerhört spännande att jobba tillsammans med de nya föreningarna som får sin första inflyttning 25 juni i år. 2019 står alla husen på plats i den nya stadsdelen på Albyberget som heter Tingstorget. Vi hälsar de tre föreningarna Brf Tingsterrassen, Brf Tingshöjden och Brf Tingseken varmt välkomna till HSB Södertörn, säger Jimmy Bergman, Förvaltningschef på HSB Södertörn

Mer information om projektet finner du här.

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

HSB är Sveriges största bostadskooperation med:

• ca 600 000 medlemmar
  • ca 3 900 bostadsrättsföreningar
  • ca 35 000 förtroendevalda
  • 29 regionala HSB-föreningar

HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem – en röst.