Diös utvecklar lokal för WSP i Falun och utökar med grönt hyresavtal

Publicerad den 13 April 2017 08:35

Pressrelease Premium Den 1 april flyttade WSP i Falun in i större lokaler på Bergmästaregatan och utökade därmed sitt befintliga kontor med ytterligare ett våningsplan. Lokalen är utvecklad av fastighetsägaren Diös. Det nya avtalet innehåller också en grön bilaga, vilket innebär att Diös och WSP har identifierat och påbörjat ett gemensamt miljöarbete.

WSP har varit hyresgäst hos Diös sedan maj 2011 och har nu utökat till större lokaler. I samband med detta har gemensamma åtgärder, som ska göras för minskad miljöpåverkan och ökad hållbarhet, tydliggjorts genom ett grönt hyresavtal.

– Vi är jätteglada att vi har haft möjlighet att tillgodose WSP:s utökade behov av större lokaler i centrum och därmed förlängt samarbetet. Att avtalet kompletteras med en grön bilaga innebär vårt arbete för mindre miljöpåverkan och sänkta driftskostnader – en vinst både för WSP och oss, säger Michael Hedh, affärsområdeschef , Diös.

– Det är roligt att vi expanderar i Falun och det känns extra bra att vi kunnat utveckla våra befintliga lokaler. Självklart vill vi göra det så miljösmart som möjligt och tillsammans med Diös har vi tagit fram en bra plan för vad vi båda parter ska göra för ett ökat miljöarbete, säger Maria Linfeldt, WSP Sverige.

WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag som erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & infrastruktur och Miljö & Energi.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Michael Hedh, affärsområdeschef Dalarna, Diös Fastigheter
E-post: mikael.hedh@dios.se