Magasinet Fastighetssverige

Magasinet Fastighetssverige är ett branschmagasin om den svenska fastighetsmarknaden. Magasinet utkommer med fyra nummer per år. Två vårnummer; ett inför Mipim i Cannes i mars och ett konsult- och juridiktema samt två höstnummer; ett inför Expo Real i München i oktober och ett inför Mapic i Cannes i november.

Magasinen har en engelsk och en svensk del.

Engelska

Den engelska delen består av en omfattande presentation av den svenska kommersiella fastighetsbranschen. Syftet med den engelska delen är att ge en klar bild över Sverige som investeringsmarknad. Målgruppen är främst de internationella läsarna, magasinet distribueras på plats på Mipim, Expo Real och Mapic.

Svenska

Den svenska delen belyser utvecklingen av den svenska fastighetsmarknaden, genom nyheter, analyser och reportage. Stort fokus läggs på tendenser, trender och framtid, men vi fokuserar också på människorna inom branschen, bland annat med ett större personporträtt av en av branschens nyckelfigurer. Här medverkar också ett flertal gästskribenter, som är hämtade från den absoluta eliten inom den svenska fastighetsbranschen.

Målgrupp

Magasinet riktar sig till de högsta befattningshavarna i den svenska fastighetsbranschen. Befattningshavarna får magasinet adresserat till sig personligen.

Det här innebär att marknadsföring i magasinet Fastighetssverige når direkt till rätt målgrupp, beslutsfattarna inom fastighetsbranschen.

# 3 / 2017

Internationellt nummer som distribueras på Expo Real i München. Stort tema om samhällsansvar där några av Sveriges ledande fastighetsbolag redogör för sina insatser för social hållbarhet. Porträttintervju med fastighetslegendaren Hans Eliasson som berättar om hur han byggt upp sitt imperium från grunden – två gånger om.

Läs online / Read online

Fastighetssverige.se använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda Fastighetssverige.se godkänner du vår användning av cookies.