Image

Varumärken i världsklass till Mall of Scandinavia

Uthyrning Flera nya varumärken vässar Mall of Scandinavias modeprofil ytterligare. Bland de nya hyresgästerna kan nämnas Victoria`s Secret och River Island.
Publicerad den 19 Januari 2015

En mängd attraktiva mode- och lifestyle-varumärken har redan valt Mall of Scandinavia för etablering. Nu kan Unibail-Rodamco även presentera Victoria’s Secret, River Island, Peak Performance, Tiger of Sweden och Foot Locker som några av de många koncept som vässar Mall of Scandinavias modeprofil ytterligare.

Efterfrågan för etablering i Mall of Scandinavia är stor, och med 100 000 kvadratmeter av shopping, service och mat i världsklass träder Mall of Scandinavia fram som Stockholms främsta shoppingdestination efter invigningen hösten 2015.

Bland de senaste nyetableringarna finns det efterfrågade brittiska modevarumärket River Island som öppnar en 1100 kvadratmeter stor flagship-butik, den första utanför Stockholm city.

River Island kommer, förutom dam och herrmode, även erbjuda barnkollektioner och tar ett unikt läge i Mall of Scandinavia med en imponerande 20 meter lång fasad, komplett med en åtta meter hög ”Iconic Shopfront”.

Även Victoria’s Secret är klara och det populära konceptet med underkläder, accessoarer och skönhetsprodukter blir ett passande komplement till det redan starka mode- och skönhetsutbudet med varumärken som Michael Kors och Rituals.

Även Tiger of Sweden, JC, Scorett, Peak Performance och Foot Locker öppnar vilket stärker mode och sportutbudet vidare

Nu står det även klart att O’Learys utökar sin lokal med hela 2 500 kvadratmeter till totalt 6 000 kvadratmeter. Enheten rymmer familjeunderhållning i toppklass med bowlingbanor, sportsimulatorer, äventyrs mini-golf, biljard och spel.

Det blir därmed O’Learys största restaurangsatsning någonsin. Även träningskedjan Sats öppnar och kommer att erbjuda ett toppmodernt träningscenter med över 2200 kvadratmeter av det senaste inom träning och hälsa.

– Vi är otroligt stolta över den imponerade och växande lista med varumärken som gör Mall of Scandinavia till Stockholms främsta shopping och nöjesdestination, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco. Mall of Scandinavia fyller det behov av ett shoppingcentrum i absolut världsklass som Stockholm och Sverige hittills har saknat, säger Lars-Åke Tollemark.

Unibail-Rodamco har tidigare kommunicerat stora etableringar som Inditex, J. Lindeberg, Åhléns City, Hugo Boss, Mango, Björn Borg, Volt, Toys''R''Us, Disney och Starbucks för att nämna några.

Kort fakta om Mall of Scandinavia:
• 250 butiker & restauranger.
• 4,000 parkeringsplatser.
• 7 minuter från Stockholm C.
• Multiplexbiograf med IMAX.
• Unikt service & restaurangutbud med bland annat 22 restauranger.
• Skandinaviens största köpcentrum, 100 000 kvadratmeter shopping.

- Henrik Ekberg
henrik@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Max Barclay ser risker: "Inte säker på att Sverige är så himla långt före"

Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige