Image
Henrik Kindlund, vd för Hammarby Fotboll (till vänster) och Patrik Tengwall, Tele2 Arenaansvarig på Stockholm Globe Arenas (höger) firar Johan (med dottern Adele) som den miljonte besökaren.
Henrik Kindlund, vd för Hammarby Fotboll (till vänster) och Patrik Tengwall, Tele2 Arenaansvarig på Stockholm Globe Arenas (höger) firar Johan (med dottern Adele) som den miljonte besökaren. Bild: Tele2 Arena

Tele2 Arena firade ett år med miljonte besökaren

Event I går firade Tele2 Arena ett år. Den miljonte besökaren fick bland annat en signerad matchtröja och ett säsongskort.
Publicerad den 25 Augusti 2014

Söndagens match mellan Hammarby och Ljungskile på Tele2 Arena besöktes av 31074 personer. Det är nytt publikrekord under en fotbollsmatch på Tele2 Arena. Dessutom innebar publiksiffran att antalet besökare till Tele2 Arena passerade en miljon under arenans första år. Den miljonte besökaren att scannas in via entréerna blev Johan, tillsammans med sin dotter Adele som firades med en signerad matchtröja från Hammarby samt ett säsongskort för nästa år.

Tele2 Arenas första år har varit ett år fyllt med underhållning, sport, innovationer, utmärkelser och inte minst besökare. Sedan förra sommaren när det första evenemanget genomfördes på Stockholms nya multiarena har:
• 73 evenemang genomförts, varav 50 sportevenemang.
• Drygt nio ton korv med bröd ätits.
• Över 83 kubikmeter läsk druckits.
• Det ringts fler än två miljoner mobilsamtal inne på arenan.
• 8,8 miljoner GB data gått genom arenans mobilnät (vilket motsvarar 880 miljoner Youtube-klipp, 1,8 miljarder Spotifylåtar eller 11,7 miljarder Instagrambilder).
• 6 500 nedladdningar gjorts av arenans egen app: Tele2 Arena-appen.
• Arenan som första arena i Europa lanserat Live Video i mobilen för besökare.

Tele2 Arena utsågs även under sitt första år till ”Årets arena” i världen vid The Stadium Business Summit i London med motiveringen; ”A blueprint for future sports and entertainment destinations”

- Det har varit ett grymt år. Trycket var enormt stort på arenan från start och när vi nu summerar det första året känns det skönt att kunna konstatera att hemmaklubbarnas publiksnitt har ökat markant, vi har haft storheter som Avicii, Justin Timberlake, Aerosmith och The Rolling Stones på besök och att Stockholm har fått internationell uppmärksamhet på grund av sin nya multiarena, säger Daniel Stålbo, Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Neobos strategi framåt: Först avyttring – sedan förvärv

Bolag Fastighetsbolaget Neobo fortsätter minska sina vakanser och öka sin uthyrningsgrad. Däremot redovisar bolaget ett betydligt lägre förvaltningsresultat under första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Bolagets vd, Ylva Sarby Westman, säger till Fastighetssverige: – Vi måste arbeta med alla rader i resultaträkningen om vi ska lyckas.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige