Image

Täby Centrum åter i topp när stockholmarna utser regionens favoritcentrum

Handel Täby Centrum återtar förstaplatsen som stockholmarnas favoritcentrum. Förra årets vinnare – Mall of Scandinavia – kommer på andraplats, mycket tätt efter Täby Centrum.
Publicerad den 20 Januari 2017
Täby Centrum åter i topp när stockholmarna utser regionens favoritcentrum. Bild: Täby Centrum
Täby Centrum åter i topp när stockholmarna utser regionens favoritcentrum.

Stockholmarna har utsett Täby Centrum till bästa centrum – alla kategorier, följt av Mall of Scandinavia och NK – men det delas också ut pris i tio underkategorier.

Det centrum som stockholmarna anser är mest trivsamt (lokaler och atmosfär) är Täby centrum. Förra årets vinnare, Mall of Scandinavia, kommer på andra plats och NK på tredje. Vad gäller utbudet av affärer återtar Täby Centrum även här första platsen från Mall of Scandinavia. Sickla Köpkvarter tar tredjeplatsen vad gäller utbud av affärer och petar därmed ner lokalkonkurrenten Nacka Forum till en fjärdeplats.

Åhléns City vinner besöksligan, för femte året i rad. Gallerian som genomgår en omfattande omdaning kommer trots detta på andra plats följt av NK.

Kategorin årets klättrare – som infördes förra året – tilldelas i år Ringen Centrum. Priset går till det centrum som haft den bästa utvecklingen av sitt Nöjd Kund Index – NKI. Mest av alla ökade alltså Ringen Centrum, följt av Stockholm Quality Outlet och Orminge Centrum.

– Det här resultatet fastställer Täbys position som hela stockholms favoritcenter. Det visar styrkan i vårt breda utbud och det gläder oss verkligen att våra besökare uppskattar centrumets fyrstjärniga service och våra unika och attraktiva varumärken, säger Erika Lundström, centrumchef för Täby Centrum.

Branschens Nöjd Kund Index (NKI) ligger kvar på samma nivå som förra året.

– Kampen om stockholmarnas gunst och första platsen som Stockholmarnas favoritcentrum har i år varit mycket hård och jämn. Förra året vann Mall of Scandinavia ganska klart men Täby Centrum har många lojala och väldigt nöjda kunder. Just graden av riktigt nöjda och trogna kunder har givit Täby Centrum årets vinst och det är välförtjänt då centrumets Nöjd Kund Index (NKI) i år ökat från en redan hög nivå säger Alf Brydolf-Berg, vd för Evimetrix.

Undersökningen är genomförd via en webbenkät riktad till allmänheten i Storstockholm. 1 800 personer har uttalat sig om totalt 50 centrumanläggningar.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

"Det är inte byggklara planer som är spärren – det är allt runt omkring"

Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige