Susanne Blomberg kommer närmast från LG Electronics Nordic AB där hon sedan 2012 har varit Nordic Marketing Director med ansvar att bland annat utveckla en nordisk varumärkesstrategi, förbättra processer och öka lönsamheten.
Dessförinnan har Susanne varit ansvarig för varumärkes-, affärs- och produktutveckling på Arla Foods och hon har haft flera positioner på marknadsavdelningen Livs på Kraft Foods, bland annat med ansvar för koncept- och produktutveckling, marknadsundersökningar, designutveckling och strategi för utveckling av marknadskommunikation.
- Vi ska utveckla bolagets affär och produkter utifrån samhällets trender och utveckling. Med örat mot rälsen vill vi gå i bräschen för hur ”morgondagens stockholmare” ska bo i morgondagens Stockholm. Susanne har en gedigen erfarenhet från att arbeta med snabba och rörliga konsumentprodukter, den erfarenheten vill vi använda för att komma närmare våra kunder när vi utvecklar nya stadsmiljöer, säger SSM:s vd Mattias Roos.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs svenska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.