Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige.

Savills lanserar femstjärnigt koncept för förvaltning

Bolag Savills har nyligen lanserat ett femstjärnigt koncept som ska ge kunden en förvaltning av allra högsta klass. Utifrån modellens fem grundstenar sätts mätbara mål upp för fastighetens förvaltning. Syftet är att genom ett tätt samarbete med kunder och hyresgäster skapa en förstklassig och skräddarsydd kundupplevelse.


Savills femstjärniga förvaltningsmodell baseras på följande fem grundstenar:

  • Ledarskap och förvaltning
  • Hälsa, säkerhet och hållbarhet
  • Service och intressenter
  • Marknadsföring och kommunikation
  • Företagets sociala ansvar och styrning

Varför har Savills tagit fram det här konceptet?

– I en tid av snabba förändringar kräver en fastighetsförvaltares roll både ett sofistikerat arbetssätt och effektivitet när det gäller förstklassiga kommersiella fastigheter. Den femstjärniga förvaltningslösningen ligger i linje med Savills kunders affärsmål, och syftar till att vi ska kunna erbjuda en funktionell process för att garantera kvalitet och konsekvens i förvaltningen, säger Anders Nyström, vd och koncernchef för Savills i Sverige.

Hur kommer Savills med den här modellen att skilja sig från konkurrenterna?

– Det är just kombinationen av de fem grundstenarna som gör att vi utmärker oss. En femstjärnig Savills-fastighet är unik och skiljer sig från mängden tack vare en avancerad kundservice som garanterar att kunden, hyresgästerna och andra berörda parter alltid får en utmärkt service. Kundupplevelsen utvecklas och förbättras ständigt genom att vi kontinuerligt arbetar med att mäta och förbättra den.

– Kundnöjdhet står sedan en längre tid i fokus för vårt arbete. Vi har förmodligen marknadens nöjdaste kunder (94 procent) och har bland annat. vunnit pris för ”största lyft lokaler” i ett av våra kunduppdrag. Vårt kundfokus kombineras med kompetent och engagerad personal samt vår egenutvecklade tekniska plattform som bygger på transparens - allt för att maximera kundupplevelsen.

Kan du kort beskriva de fem grundstenarna i den här nya förvaltningsmodellen?

– ”Ledarskap och förvaltning” innebär att vi genom ett starkt ledarskap skapar ett förvaltningsteam som vet exakt vad som behöver göras, hur målen uppnås och, viktigast av allt, varför.

– Ett strukturerat arbete med ”Hälsa, säkerhet och hållbarhet” leder till hyresgäster som är friska och välmående, vilket innebär högre produktivitet i deras egna verksamhet.




– Genom att bygga en stark relation med hyresgäster och servicepartners i ”Service och intressenter” får vi en förståelse för deras behov och förväntningar för att kunna garantera kundnöjdhet.

– Vad gäller ”Marknadsföring och kommunikation” ska det alltid finnas lättillgänglig och uppdaterad information och servicepersonal tillgänglig vid behov.

– Slutligen innebär ”Företagets sociala ansvar och styrning” att processen med att utvärdera byggnadens påverkan på samhället och dess ansvar är inkluderad i förvaltningsstrategin.

Hur går det till att implementera modellen?

– Vi utgår från den aktuella fastighetens specifika förutsättningar och sätter upp mätbara mål för var och en av de fem grundstenarna. Därefter arbetar vi strukturerat med att implementera, följa upp och revidera målen. Byggnaden kan, efter årlig granskning och utvärdering av fastighetens prestanda, erhålla det femstjärniga Savills-certifikatet, vilket visar att byggnaden har klarat granskningen och erbjuder en högkvalitativ service. Det sammanlagda resultatet måste överstiga det uppsatta gränsvärdet för att klassificeras med våra fem stjärnor.

Vem riktar sig den femstjärniga förvaltningsmodellen till?

– Modellen syftar till att skapa en sofistikerad förvaltning och drift av kontorsfastigheter, men kan lika gärna användas för andra typer av fastigheter. Genom ett tätt samarbete med Savills kunder och hyresgäster inklusive den aktuella fastighetens egenskaper, skapar vår femstjärniga förvaltningsmodell en förstklassig och skräddarsydd kundupplevelse, säger Anders Nyström.

Detta är Savills

Savills Sweden är ett dotterbolag till Savills plc, som är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag, med över 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige består av närmare 100 konsulter som tillsammans tillhandahåller en bred expertis till både lokala och internationella kunder. Rådgivningen avser allt från fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, till byggprojektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se

- Maria Olsson Äärlaht
maria@lokalnytt.se


Ämnen



Skicka denna artikel till e-post
Skriv ut/PDF


Kommentera

När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.


Mer från Fastighetssverige

"Inte särskilt likt Karlatornet"

Bygg/Arkitektur Arkitektbyrån om det som kan bli Nordens högsta byggnad – i Stockholm – och omedelbart gå om Göteborgs motsvarighet.


Fastighetsmarknadsdagen Uppsala
Andreas Wallström

Justerar ner ränteprognosen

Fastighetsmarknadsdagen Uppsala Andreas Wallström, chefsanalytiker på Nordea, delade med sig av Nordeas rykande färska konjunktursiffror på Fastighetsmarknadsdagen Uppsala på tisdagen. Och det var positiva besked för fastighetsbranschen.


Partnertext

Fem tips för en lyckad fastighetsautomatisering

Bolag Fastighetsautomation ger möjligheter till sparade miljoner och ökad hållbarhet – samtidigt som det skapar ett bättre inomhusklimat. Men hur går man till väga?
Annons Image
Image

"Vi har en hel radda med projekt på gång"

Bostäder Upp till 12 000 lägenheter. Så många tror Klövern att de kan ta fram under ett långsiktigt perspektiv genom det nya konceptet Klövern Living. Just nu håller bolaget på att slipa på profilen.


”Nu börjar nya Göteborg realiseras”

Bolag Monica Fallenius om sitt byte från Hemsö till Atrium Ljungberg – och varför etableringen i Göteborg koncentrerats till en plats.


Victoria Park topprekryterar och förändrar i ledningen

Bolag Victoria Park plockar in ny HR- och CSR-chef och utser samtidigt en ny vice vd för bolaget.


"Fastighetsutvecklingen är väldigt intressant"

Karriär När Lars Kinneholm snart börjar som vd för Slussgården är det hans första vd-jobb. Han lyfter fram Slussgårdens bredd som en av de saker som lockade honom till bolaget.


Concent får vite av NGM

Bolag Concent straffas av NGM:s disciplinnämnd för att ha brutit mot informationsreglerna.


Serneke bygger Fabriksparken åt Skandia

Bygg/Arkitektur Serneke har tecknat avtal med Skandia Fastigheter om att bygga första etappen av bostäder i Fabriksparken i Sundbyberg. Kontraktet är värt omkring 320 miljoner kronor.


"Vi är glada att Henrik börjar hos oss"

Bolag Henrik Gidmark lämnar som tf vd för krisbolaget Concent och börjar på ett nystartat bolag: "Hans erfarenheter inom vård och omsorgs samt fastighetsbranschen kommer att vara en tillgång", säger Gabriella Reuterswärd, Marknads- och Försäljningschef på Norlandia.


Fondexgruppens senaste förvärv

Transaktioner Köper två fastigheter i centrala Stockholm – därför föll valet på adresserna. ”Det som gör att de sticker ut”.


Dubbla uthyrningar i Skanskas Studio

Uthyrning Skanska har gjort ytterligare uthyrningar i Studio och tecknat hyresavtal med Suzohapp (tidigare Scan Coin) och Refinedwiki.


SSM offentliggör prospekt i samband med börsintroduktionen

Bolag Den 14 mars meddelade SSM sin avsikt att noteras – nu offentliggör bolaget sitt prospekt.


Kungsleden förstärker med två nya marknadsområdeschefer

Bolag Kungsleden förstärker sin position i Mälardalen och rekryterar Thomas Lundin och Catarina Lundén som marknadsområdeschefer för klustren Västerås City respektive Finnslätten i Västerås.


Stark uthyrningstakt för Corem

Uthyrning Under de tre senaste månaderna har det skett ett antal framgångsrika uthyrningar inom Region Stockholm, med avtal om cirka 16 000 kvadratmeter tecknade.


Dubbelt så stark tillväxt bland köpcentrum som prioriterar hyresgästerna

Handel I en ny analys genomförd av CFI Group och HUI Research konstateras att de köpcentrum som arbetar aktivt med sina hyresgäster når en betydligt starkare omsättningstillväxt än marknaden.



Fastighetssverige.se använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda Fastighetssverige.se godkänner du vår användning av cookies.