Maria Lilliehöök kommer att ansvara för marknadsföring och kommunikation samt för Colliers marknadsavdelning i Sverige. Hon kommer dessutom att vara en del av ledningsgruppen för Colliers International.
Lilliehöök har många års erfarenhet från ledande positioner i fastighetsbranschen och kommer närmast från Fastighetsägarna Service. Dessförinnan ansvarade hon för marknadsföringen av flera köpcentrum i Unibail-Rodamcos portfölj.
– Vi är mycket glada att Maria blivit en del av vårt team på Colliers. Hon har en gedigen erfarenhet från marknadsföring i fastighetsbranschen och vi ser att hennes kompetens kommer att stärka vårt arbete i ledningsgruppen, säger Dan Törnsten, vd för Colliers International.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.