Redan efter två år på kontoret är hon en av de främsta ambassadörerna för varumärket Okidoki.
– Utöver att syssla med HR, ekonomi och intern utveckling kommer jag att ansvara för Okidokis strategiska affärsutveckling. Definiera kontorets mål för framtiden och se till att vi uppnår dem. Hitta nya kunder – kunder vi gillar och som passar oss och vår profil, säger hon och fortsätter:
– Vi ska bli fler. Ju fler vi är och ju längre ut vi når, desto mer kan vi påverka. Okidokis främsta konkurrensmedel är vår samhällsförståelse. Det ska vi bygga vidare på och utveckla när vi växer. Vi ska fortsätta skapa riktigt bra arkitektur - arkitektur som utmanar rådande normer och flyttar gränser, på riktigt.
Maja tillträder tjänsten som kontorschef i januari 2015.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.